קפריסין- נופש קצר בפאפוס

אימא שלי חגגה בדצמבר 80. מה אפשר לקנות לאישה בגילה שיש לה כבר הכול?

החלטתי לבלות איתה בחו"ל. יומיים וחצי של טיול אם ובת. קצת זמן איכות.

ההחלטה נפלה על פאפוס. טיסה קצרה (45 דקות), זולה (ראיין אייר) ומזג אויר חורפי מושלם. חם!!!

18-21.12.17 המחיר בהזמנה של חודש מראש : 13 יורו הלוך וכ-37 יורו חזור. סה"כ כולל דמי הזמנה באתר: 103 יורו ל-2 כרטיסים הלוך חזור.

מכיוון שהטיסה במחיר מצחיק, הזמנתי מלון מפואר 4 כוכבים, Alexander the great beach hotel על קו החוף של קאטו פאפוס, 10 דקות הליכה מהנמל העתיק והמבצר.

18.12 נחתנו בשדה התעופה של פאפוס בשעה 20:30 בערב. מכיוון שאימי מבוגרת ולא ידעתי מה המרחק מהמלון לתחנת האוטובוס לקחנו מונית למלון (נסיעה של רבע שעה ) בעלות של 35 יורו. אבל ממש אין צורך. קו 612 מהטרמינל עד תחנת סופית בנמל של פאפוס מספיק בהחלט ומשם ברגל, אוטובוס נוסף או מונית למלון. הגענו למלון, התמקמנו בחדר וירדנו ללובי לשתות משהו. באופן כללי ניתן לומר כי המלון שעלותו היה 285 יורו ל-3 לילות כולל ארוחת בוקר הוא אחד המלונות הטובים ביותר ששהינו בו אם לא הטוב ביותר. חדר מרווח ומעוצב בטוב טעם, ערכת קפה ותה בחדר, טלויזיה שטוחה, מגבות וחלוקים מהסוג האיכותי ביותר, נעלי בית וכד'. המלון הוא בין הוותיקים בפאפוס אבל שופץ לפני מספר שנים. ארוחת בוקר נפלאה, בר בלובי לשתיה וארוחות קלות עם תוכנית אומנותית כל ערב (זמר, בינגו וכד'). בריכה חיצונית ופנימית מחוממת וספא נפלא.

חוץ מזה הוא על קו המים ממש עם ירידה ישירה לחוף.

וגם נהננו מאוירת חג המולד והקישוטים במלון:

פאפוס היא עיר נופש בסגנון אילת. יש בה אזור של העיר העתיקה (Old town) , קן החוף שנקרא Kato Paphos ועוד אזורים פחות מרכזיים. יש בה קניון נחמד הנמצא בדיוק במרכז בין העיר העתיקה לחוף ולמבצר העתיק בנמל. בנמל ניתן לטייל בחפירות רצפות המוזיאקה שנמצאו, בקברי המלכים (אזור ארכיאולוגי קטן ודי עלוב- לא מומלץ). היא אינה עיר מהממת ביופיה. היא מתאימה לנופש קצר, שקט ובטן גב או כבסיס לטיולים בכל קפריסין (ראה מסלול טיול) מכיון שהאי ממש לא גדול.

אנחנו בילינו בהליכה על החוף, שיטוט בקניון, טיול בעיר העתיקה ומנוחה בחדר.