גרמניה - צפון מזרח גרמניה והאי רוגן

כחובבי טיולים בגרמניה (בעוונותינו,הרחבה מדוע במדור טיפים) חיפשנו יעד שעוד לא ביקרנו בו במדינה הגדולה והיפה הזו.

בגלישה אקראית באתר למטייל נתקלתי בכתבה של גב' גילה בר הסה על המסלול הזה הנקרא גם "מסלול הלבנים האדומות". מאחר שאין מידע רב על אזור זה בעברית ברשת, הסתמכתי רבות על כתבה זו.  קישור לכתבה

מצאנו טיסה מתאימה באיזי ג'ט לברלין בתקופת החגים (יום כיפור וסוכות) .מסלול מעגלי המתחיל ומסתיים בברלין ומגיע עד לאי רוגן, הנקודה הצפונית ביותר לחופי הים הבלטי מול חופי דנמרק. חלק מאזור זה  נקרא גם  "מדינת האגמים" על שום האגמים הרבים הפזורים בו.

המסלול עובר ברובו במחוז מקלנבורג שהיה בשליטת מזרח גרמניה עד האיחוד. ערים לחופי הים הבלטי, נופים וחופים קסומים.

אציין כי דוקא בטיול זה מצאנו שהמחירים גבוהים יחסית לאזורים אחרים בגרמניה ולא הצלנו להבין מדוע. ייתכן שפשוט הצע המלונות והדירות קטן יותר ולכן המחירים יקרים יותר.

עם קבלת הרכב השכור בשדה התעופה שונפלד בברלין התחלנו לנסוע ליעד הראשון, לילה ראשון בעיר צ'ורין Chorin  שהיא חלק משמורת  טבע וממוקמת ליד מנזר סיסטריאני מ-1270. הזמנתי מלון בצ'ורין על שפת האגם Seehotel Muhlenhaus ב 85 אירו ללילה כולל ארוחת בוקר אירופית טובה. קיבלנו חדר עם נוף לאגם, שלווה שקט מים וירוק בעיניים.  טיילנו בחצר המנזר ובאזור מסביב.

בדרך לצ'ורין עצרנו בעיר נידרפינו Niederfinow שבה פועלת מעלית הסירות העתיקה ביותר במדינה משנת 1934 - פלא טכנולוגי להעלאה והורדת סירות בתעלה. מקום מעניין ומרשים. בצ'ורין עם הגעתנו וקבלת החדר, יצאנו לטייל סביב המנזר שבפאתי העיר ובגן הסובב לו ולאחריו בילינו את כל אחר הצהריים בגן החיות של צ'ורין. מקסים ורגוע. פעילות כייפית עם ילדים.

היעד הבא לשלושת הלילות הקרובים הוא דירה בעיירה Robel שעל גדות אגם מוריץ , לאתר הדירה. העיירה היתה במבט ראשון מאכזבת יחסית לעיירות גרמניות טיפוסיות. העבר הקומוניסטי עדיין ניכר מהעבר, בתים פחות מטופחים, רחובות רעועים יותר אבל הדירה מבפנים היתה משופצת ומקסימה ושווה את המחיר שהיה 195 יורו ל-3 לילות לזוג +ילדה. בשלושת הימים באזור זה ניתן לטיול על שפת האגם כולל שכירת אופניים וטיול בעיירות שמסביב.

היעד העיקרי הבא היה האי רוגן Rugen שהוא האי הגדול בגרמניה לחופי הים הבלטי והוא אתר נופש מרכזי לגרמנים. בדרך עצרנו ללינה בעיר רוסטוק Rostock . רוסטוק היא עיר נמל חשובה ומרשימה במחוז מקלנברוג, טיילנו בעיר העתיקה, ככר העיר ובנין העיריה.

בבוקר המשכנו לאי רוגן דרך העיר העתיקה סטרלסונד Stralsund .

האי רוגן התגלה כמקום מקסים ויפה. עם רחוב ראשי המתפתל בעצם בין האגם לים. הדירה המקסימה ששכרנו הייתה במלון דירות קטן המנוהל על ידי אשה מקסימה בשם אנה. הדירות נקיות ומקסימות ויש בהן הכל. מיקום מרכזי במרחק הליכה בין אגם מקסים לחוף הים. הדירה עלתה לנו 195 יורו ל-3 לילות וענתה על כל הציפיות, כולל חניה חינם. את שלושת הימים האלו בילינו בשיטוט באי המפורסם בזכות שילוב של חופים לבנים, מצוקים תלולים ויערות רבים. חלק מהאי מוגדר כשמורת טבע ויש אפשרויות טיול רבות. יום אחד לקחנו שיט לצוקי הגיר הלבנים הנמצאים בתחומי הפארק הלאומי Jasmund והם נושקים לים. האי עצמו, מכיוון שלא מצאנו מידע רב ברשת פשוט לקחנו עלוני פרסומת של אטרקציות שונות בנקודות מידע לתייר וכך מצאנו פארק שעשועים קטן ולא מאוד מודרני (כאן מורגשת "מזרח גרמניה" לשעבר) אך היה מספיק בכדי שבת ה-6 תיהנה ותעביר כאן יום שלם כולל ארוחת צהריים והכל במחיר ממש סביר.

מזח העץ בחוף היום באי רוגן, מכאן יוצאות ספינות להפלגות מסביב לאי

בשיט סביב האי מול צוקי הגיר הלבנים

בטיילת לחוף עיירת הנופש המקסימה BINZ

באי רוגן קיים פארק שעשועים קטן ולא מודרני, אבל היה זול מאוד (כ--9 יורו למבוגר ועוד פחות לילד) ובילינו בו יום שלם בכיף. כולל ארוחה פשוטה של שניצלונים וצ'יפס במחיר מצחיק יחסית לארץ. ניותר לציין שהכול פשוט נקי ומסודר.

באחד הימים נסענו לאי נוסף , מקביל לרוגן בשם הידנסי HIDDENSEE . שאליו ניתן להגיע במעבורת מהעיירה schaprode . האי מיוחד בעל נוף בתולי ולא ממוסחר. לא מתרחש בו הרבה, רק נוף ושקט ותיירים גרמנים אשר באים לנוח, ללכת ברגל וכדומה. באי אין מכוניות וההתניידות בו היא ברגל או באופניים. מיוחד!

הנוף באי                                            בדרך לאי על המעבורת                                        המגדלור באי, בראש גבעה

מהאי רוגן, התחלת המסלול חזרה לברלין.

המסלול עובר בבאד דובראן Bad Doberan , וויסמאר WISMAR עיר יפה במחוז זה, לובק  ויעד האחרון שוורין SCHWERIN - עיר מרשימה עם טירה עתיקה המוקפת בגן יפה.

שוורין, ארמון ואגם

סוף המסלול - יומיים בברלין לקראת הטיסה .