הולנד - טיסה זולה לטיול באמסטרדם

סוף שבוע ארוך באמסטרדם, שלושה זוגות חברים

טיסה: טיסה זולה בחברת easyjet הוזמנה שמונה חודשים לפני המועד. המחיר: 318 אירו לזוג, כולל מושבים מרווחים ומזוודה. הזמנו באוקטובר וטסנו במאי.

הסעות : הזמנו מראש בחברת Think Tinker, בהזמנה כמה שיותר מוקדם המחיר זול יותר. המחיר 36 אירו להסעה למלון לפנות ערב, במיניבוס לשישה אנשים. ובחזור 42 אירו לאותה הסעה (לפנות בוקר). הטיסה הקדימה ולכן הנהג לא חיכה לנו עם שלט, אנחנו אמורים לפגוש אותו בנקודת מפגש לפי הוואוצ'ר שקיבלנו באינטרנט. באיחור של כמה דקות הגיעו לאסוף אותנו אל הרכב. גם בחזור היה איחור של כמה דקות.

מלון : קצת קשה למצוא באמסטרדם מלון לא יקר, שיהיה ממוזג (פחדנו שפתאום יהיה לנו גל חום), עם ארוחת בוקר וקרוב לאתרים המרכזיים. מלון fine seasons ענה במקרה הזה על כל הדרישות אבל לא בדקנו עוד הרבה מלונות כי בטעות לחצנו על הזמנה ללא ביטול ואף שהתקשרנו מיד ודיווחנו על הטעות, ואף שמדובר בחודשים רבים מראש, המלון לא הסכים לבטל את ההזמנה. ההזמנה בוצעה באתר booking. שילמנו 870 אירו לחמישה לילות. והתמורה שקיבלנו לא הצדיקה את המחיר. החדרים קטנים מאוד מאוד (חדר אחד 502 קטן עוד יותר מכולם אז אם במקרה אתם שם אל תקחו את החדר הזה). הניקיון מאוד בסיסי. בחדר האמבטיה אין אפילו מדף קטן להניח את הסבונים שניתנים בקמצנות יתרה. במלון יש מעלית, ארוחת בוקר טובה (בכל פעם הגישו מלפפון אחד ועגבניה אחת חתוכים לפרוסות, מיותר לציין שכאשר שישה ישראלים אוכלים ארוחת בוקר זה ממש לא מספיק ובכל זאת הם לא חתכו יותר, רק כשנגמר, הוסיפו). המלון נמצא במרחק הליכה מכל האתרים המרכזיים.

רביעי בערב

בערב הראשון יצאנו לאכול באזור צ'יינה טאון הסמוך למלון. אכלנו במסעדת New King אוכל סיני סטנדרטי, מחירים סבירים ושירות לא משהו.

לשמחתנו התקיים ערב ג'אם סשן בפאב Cafe Pollux, הסמוך למלון וסיימנו את הערב עם מוזיקה טובה וקצת אלכוהול.

יום חמישי

הזמנו מראש כרטיסים לבית אנה פרנק והלכנו לשם ברגל דרך כיכר דאם. המשכנו משם לווסטרקירק Westerkerk הכנסייה הסמוכה שאולי יפה מבחוץ אבל מבפנים לא מרשימה כלל. חצינו את התעלה מול הכנסייה אל רובע יורדאאן Jordaan District, אכלנו את האפל שטרודל שנחשב הכי טוב באמסטרדם (בחור ישראלי שפגשנו בדרך המליץ לנו), בבית קפה Winkel 43 שזו גם כתובתו. השטרודל היה טעים מאוד. ונתן אנרגייה להמשיך ללכת.

המשכנו לטייל ברחובות אמסטרדם, הלכנו די הרבה ברגל, בין התעלות היפות והגענו לכיכר ספאו Spui שם אכלנו צ'יפס באחת הצ'יפסריות המפורסמות יותר באמסטרדם בכתובת: Heisteeg 3.

הארמון בכיכר דאם

אחת התעלות מני רבות

חצר בחיינהוף

הלכנו למדרחוב Klaverstraat  הגענו לחצר בחיינהוף Begijnhof, זו חצר סגורה של בתים משוחזרים מהמאה ה-14 ששימשה ומשמשת נזירות עד היום. ההספק שלנו מצוין, אנחנו הולכים ונהנים. ומכיוון שיש לנו כוח והיום עדיין מאיר הלכנו גם לשוק הפרחים הצף Bloemenmarkt. התאכזבתי קצת משוק הפרחים, ציפיתי למשהו צבעוני ומלא פרחים ובפועל היו בעיקר דוכני זרעים וחנויות תיירותיות. בתחילת השוק יש דוכן למכירת הרינג שמוגש בלחמנייה עם בצל קצוץ ומלפפון חמוץ ומי שאוהב אמר שזה טעים.

כיכר הכניסה לשוק הפרחים

שוק הפרחים

ועוד תעלה

האטרקציה האחרונה שלנו הייתה שייט בתעלות. יש כמה חברות ברציף ברחוב דאמארק, אנחנו בחרנו ב-Rederij Plas בגלל המחיר, 10 אירו לאדם. הם היו הזולים ביותר. השייט נמשך כשעה, ההסברים נשמעים ברמקולים באנגלית, צרפתית והולנדית. ברורים ולא ארוכים.

חזרנו לנוח קצת במלון ויצאנו לארוחת ערב ב-Nieuwmarkt.

רובע החלונות האדומים - הרובע הזה נמצא מאחורי המלון ולכן כמעט לכל מקום שיצאנו עברנו דרכו. מדובר ברובע בילויים לכל דבר. המוני תיירים בעיקר מסתובבים פה. הבחורות עומדות מאחורי חלונות הראווה במיטב הלנז'רי שלהן.

לאורך כל היום כשהלכנו גם הרחנו את העשן של הגראס אבל באזור הזה במיוחד.

יום שישי

הלכנו לאורך תעלת oude schans לכיוון בית הכנסת דרך מגדל מונטלבאנסטורן. ראינו את בית הכנסת הפורטוגזי, את אנדרטת הפועל שמאחוריו ואת המבנים המשמשים היום כמוזיאון ובעבר היו בתי כנסת אשכנזים. חצינו את הכביש לשוק הפשפשים  שנמצא ב - Waterloopleinmarkt כיכר ווטרלו השעה הייתה 11 אבל השוק רק התעורר לחיים. בשוק יש דוכנים של חפצים ישנים אבל גם הרבה בגדים חדשים מזכרות ועוד.

מגדל מונטלבאנסטורן

אזור המוזיאון היהודי

ווטרלופליין מארקט

חצינו את האמסטל על גשר blauwburg  קרוב לאנדרטה לזכר לוחמי המחתרות היהודים.

כיכר רמברנדט Rembrandtplein. אחת הכיכרות היפות באמסטרדם במיוחד הפסלים של חיילי משמר הלילה שפוסלו בהשראת ציור שלו. כדי להגיע לשוק אלברט קויפ albert cuyp market אנחנו ממשיכים במסע הרגלי ומוותרים על הטראם, חוצים את קשת התעלות ועוברים בעוד שכונה נעימה ויפה ומגיעים לשוק האוכל רעבים. בשוק יש המון דוכני אוכל אבל ללא מקומות ישיבה ולכן אנחנו מחליטים לשבת במסעדה De duval שנמצאת במרכז השוק. האוכל היה טעים מאוד, מנות גדולות ולא יקר.

כיכר רמברנדט

פסל שפינוזה

הכניסה לשוק אלברט קויפ

ואחרי שנתנו מנוחה לרגלים המשכנו לאזור המוזיאונים. שם התפצלנו. זוג אחד הלך למוזיאון ון גוך (כרטיסים הוזמנו מראש באתר האינטרנט) ושני זוגות הלכו לטייל בפארק הסמוך, לפי כן עברנו ברייקסמיוזיאום, מבנה המוזיאון והגן שסביבו יפים מאוד, וגם צילמנו את השלט המפורסם של אמסטרדם.

בסיום הביקור במוזיאון ובפארק אכלנו ארוחת ערב באזור Leidseplein אזור בילוי מלא במסעדות ובפאבים. המסעדות מציעות ארוחות עסקיות גם בערב. בחרנו במסעדת Antonio's  שהייתה טובה לנו (עסקית ב-12.5 אירו).

הגנים מאחורי הרייקסמיוזיאום

עופר על שלט אמסטרדם

מוזיאון ון גוך

יום שבת

אחרי יומיים עמוסים בהליכות היום מגיע יום רגוע יותר.

שייט חינם במעבורת מספר 4 לרובע NDSM, המעבורות יוצאות גם הן מהתחנה המרכזית וכדאי להיכנס אליה אפילו רק כדי להתרשם מהמבנה. ברובע עצמו לא היה מה לעשות כל כך, היה שוק פשפשים ענק אבל הכניסה עלתה כסף והחלטנו שזה מיותר.

טיילנו במדרחוב Nieuwendijk וערכנו קצת קניות או שופינג בעברית. טיילנו גם ברחוב דמארק ושם נתקלנו בתופעת מסיבות הרווקים והרווקות שהסיסמה שלהם כנראה: מה שקורה באמסטרדם נשאר באמסטרדם. אחרת אי אפשר להסביר את הלבוש המגוחך במיוחד של הרווק (לבוש נשי זנותי).

ארוחת צהריים בווק טו ווק וחזרה למנוחה במלון. מכיוון שסיימנו את מה שתכננו ביומיים במקום בשלושה עלה רעיון לחפש עוד פארק לטיול של אחר הצהריים. נזכרנו שנהג ההסעה הראה לנו את המקום שהיה פעם מפעל גז והפך למקום לבילויים. זה נמצא בווסטפארק ולשם נסענו. רק שימו לב לא לשבת בבית הקפה GUSTAFSON יש עוד כמה בתי קפה ומסעדות במתחם וזה היה גרוע במיוחד.

ארוחת ערב במסעדת דולצ'ה ויטה הקרובה למלון.

הנוף הנשקף מהשייט במעבורת

התחנה המרכזית

יום ראשון

קנינו כרטיס waterland card במחיר 10 אירו. כרטיס זה מאפשר לנסוע חופשי בתחבורה ציבורית לכיוון הכפרים הקטנים הקרובים לאמסטרדם. מיד כשיוצאים מאמסטרדם הנוף הופך למישורי וירוק, מאוד ירוק. התחלנו מהתחנה האחרונה של קו 316 העיירה אדם edam, כן, משם מגיעות הגבינות. הלכנו ברחובות שקטים ויפים, בין תעלות מים, למרכז העיר, עברנו בדרך את שוק הגבינות שהיה סגור, רק החנות הייתה פתוחה. ישבנו בבית קפה, צילמנו והצטלמנו וחזרנו לתחנת האוטובוס.

הכפר אדם edam

נסענו לוולנדאם volendam הממוסחרת יותר. יש טיילת ליד הים, סירות, מסעדות והרבה תיירים. במרכז מסחרי קטן אפילו עשינו קצת קניות ולאחר מכן אכלנו צהריים ב- Charleston Grand Cafe מסעדה שנקראת קפה אבל מעוצבת כמו פאב ודווקא לא על הטיילת.

הכפר הבא - כפר הדייגים מרקן marken. הדרך אליו עוד יותר יפה, עוברים בכביש ומשני צדינו הים. עוברים בכפר, כאן רוב הבניינים שחורים וקצת יותר ישנים. הגענו לנמל הקטן, כמה חנויות של מזכרות, קצת סירות ומסעדות. כשהגענו חלק מהחנויות כבר התחילו לסגור וגם תיירים כבר לא היו. אחר כך ראינו המונים במפעל הקבקבים הממוסחר והיקר נורא. נעים לטייל במרקן.

כפר הדייגים מרקן

המרינה במרקן

חזרנו למלון ויצאנו לאכול במסעדה אינדונזית aneka rasa, שלא השאירה עלינו רושם בעיקר בגלל השירות.

זהו, הטיול הסתיים. יצאנו לפנות בוקר, שוב בהסעה של טינקר, לנמל התעופה. השארנו מסמכים לקבלת החזר מס על הקניות אבל עד היום (בזמן כתיבת הפוסט עברה כבר שנה וחצי) לא קיבלנו כלום.

ולסיכום: היה נחמד ומעניין והכי חשוב כיף ביחד, אבל הפריעו לנו ריח הגראס והחלונות וגם האופניים בכל מקום (סכנת נפשות ושום התחשבות בהולכי רגל). כדאי לראות את אמסטרדם דרך הרגליים, ללכת הרבה. אמסטרדם ענתה על הציפיות אבל לא מעבר לזה, אולי בגלל שאנחנו לא חובבי קופי שופס. אם נחזור להולנד אז זה יהיה לטיול באזורים הירוקים שמחוץ לעיר.