גרמניה-טיול משפחתי היער השחור

ב-4.8.11 יצאנו לטיול בן 10 ימים באזור היער השחור בגרמניה אימא, אבא, 3 ילדים בגילאי 17, 12 ושנה וחצי, סבתא ועוד חברת משפחה.

הטיול תוכנן כטיול בת מצווה .

בחרנו באזור זה בגלל השילוב בין טבע, נוף ואטרקציות לילדים ובגלל הקירבה היחסית בין האתרים.

מאחר שהייתה לנו תינוקת ידענו שלא נוכל לבלות שעות רבות בנסיעה ברכב. חשוב לציין כי בגלל התינוקת החלטנו מראש על טיול רגוע ללא ריצות, עם מספר מוגבל של אטרקציות ביום והגעה יחסית מוקדמת בכל יום לצימר.

כאמור, הטיול נערך בתקופה של טרום "שמים פתוחים" ומחירי הטיסות היו יקרים במיוחד באוגוסט.

טיסה: בחרנו בטיסה לציריך בשוויץ בגלל קרבה גאוגרפית ליער השחור. את הרכב הזמנו דרך חברת אופרן ולכל 10 ימי הטיול הזמנו צימר בעיירה BAD KROIZINGEN בדרום היער השחור.

ככלל מומלץ באזור היער השחור ללון במרכז או דרום האזור מכמה סיבות:

א. דרכי הגישה לכבישים ראשיים קלות יותר.

ב. מרבית האטרקציות למשפחות מרוכזות באזור זה.

מסלול הטיול:

4.8.11 - טיסת SWISS לציריך, הגעה לקיחת הרכב מדלפק EUROPCAR ונסיעה לכיוון BAD KROIZINGEN. העיירה באד קרויצינגן ממקומת בדרום היער השחור, מרחק של עד שעה נסיעה בממוצע מכל אטרציה שבחרנו. היא ממקומת על אזור מישורי כך שקל מאוד לצאת ממנה ולעלות מהר מאוד על כביש ראשי/מהיר. הצימר שמצאנו היה ממוקם בחלק החדש יותר של העיירה בעליית גג מעל בית המארחים. בצימר המרווח מאוד היו שני חדרי שינה וסלון עם מטבח גדול מאובזר, מרפסת גדולה וחדר אמבטיה אחד ובו גם מכונת כביסה. בחצר הבית בריכה מקורה אבל לא ניצלנו אותה הרבה מכיוון שהמים היו קפואים על אף שהיה זה חודש אוגוסט. בחצר הבית היו כמה זוגות אופניים שבעלת הבית הדגישה כי נוכל לשאול אותם בכל עת שנרצה ואכן זה היה פתרון נוח לרכיבה משותפת עם הילדים בין שדות התירס באזור ולקניות קטנות בסופר הקרוב (הילדים התלהבו).

הכניסה לצימר והבריכה

5.8.11 - פארק כל החושים בעיירה גוטאך: Park mit allen Sinnen. זהו מסלול הליכה מקסים וחוויתי בתוך היער אשר מאפשר למטיילים לחוות את כל הטקסטורות ביער. ההליכה ברגליים יחפות על חצץ, סוגי אדמה שונים, דשא טבעי. ההליכה ביער הטבעי מול נופים עוצרי נשימה היא חוויה להורים ולילדים תוך הכרת שמות העצים (בגרמנית אומנם) ושילוט על החיות והציפורים באזור. אכלנו ארוחת צהריים במסעדה בעיירה גוטאך.

מסלול רגליים יחפות בפארק כל החושים בעיירה גוטאך

ביקור בעיירה טריברג. טריברג Triberg היא עיירה ציורית טיפוסית אשר מתהדרת בתואר מרכז הייצור של שעוני קוקיה. כמו כן בטריברג מסלול              הליכה לשבעה מפלים ממש בתוך היער.

6.8.11 - ביקור בעיר פרייבורג. פרייבורג היא בירת היער השחור, עיר אוניברסיטאית יפה ומטופחת. יש קתדרלה גדולה במרכזה וכיכר צמודה שבה מתקיים שוק איכרים בכל יום עד השעה 12:00, נחמד להסתובב ולראות תוצרת מקומית לקנות פירות יער שאינם שכיחים בישראל או נקניקיה טובה בלחמניה וליהנות מהאווירה. ככלל זוהי העיר לקניות ולחוויית עיר באזור שכן כל יתר המקומות הם עיירות וכפרים קטנים. יום קניות כייפי, רוב החנויות מרוכזות ברחוב אחד במדרחוב ומסביב.

פרייבורג מרכז העיר

7.8.11 - יום ראשון! כמעט הכל סגור בגרמניה ביום ראשון. החלטנו על  טיול ביער ובגן חיות בר ליד  WALDKIRCH. עיירה קטנה ובה גן חיות בר שהוא בעצם חלק מהיער אשר גודר ובו איילים, עופרים ועוד. הגן שוכן ממש סמוך לבתי מגורים. הכל פסטורלי ויפה כל-כך. היעד הבא היה פארק חבלים שהיה ממש קרוב, אולם תוך כדי הליכה הבנו שההליכה היא בעלייה תלולה וכמעט בלתי אפשרית עם עגלה. החלטנו שאני אשאר עם דנה התינוקת למטה ועופר והילדים ימשיכו. בדרך עברנו ליד פתח מגלשת אלומיניום שמחליקים בה ממעלה ההר למטה ועופר והילדים החליטו לעלות. בסופו של דבר עם הגיעם למעלה הם הבינו שאין אף אחד שמתפעל את המגלשה ( דבר אופייני בגרמניה-ככה רגילים לבד!) ועופר התחרט ופחד שמישהו יתקע או יקרה משהו ולא יהיה במי להעזר. בסוף נשאר לנו רק להצטלם למזכרת ליד המגלשה. נסענו לעיירה עצמה לארוחת צהריים וקינחנו  במשחק באולינג במקום שנקרא MAGIC BOWLING ונמצא באזור התעשייתי /מסחרי של העיירה. בבאולינג לא שילמנו לפי משחק אלא לפי שעה - היה כיף והילדים נהנו.

WALDKIRCH

8.8.11- EUROPA PARK . זוהי ללא ספק גולת הכותרת של טיול עם ילדים ליער השחור. זהו פארק שעשועים ענק ליד העיירה RUST על גבול צרפת, מקסים ומושקע. במקום יש מתקנים רבים לכל הגילים וגם מופעים שונים, רכבת פנימית שניתן לעלות עליה ולהתנייד בה מאזור לאזור. ניתן לבלות בו גם יותר מיום אחד ולרכוש כרטיסים ליותר מיום אחד ואף לישון במלונות ליד. אנחנו לא חובבי אקסטרים ולכן יום אחד הספיק לנו וגם לילדים. חשוב לציין כי האוכל בפארק לא יקר מאוד ואפילו סביר באיכותו. אם מחליטים לאכול יש לקחת בחשבון שבשעות הצהריים ממש עמוס אז תכננו זמנים בהתאם.

9.8.11- אגם טיטיזה. אגם מקסים ומטופח וסביבו טיילת הליכה עם חניות מזכרות, בתי קפה ומסעדות. ככלל כישראלים אנו אוהבים מאוד ביקור במקורות מים בשילוב נוף ירוק הררי, בהחלט עושה לנו את זה. החנינו את הרכב ושכרנו סירת מנוע לשעה, הילדים הגדולים נהגו בה בתורות, היום היה שמשי ונעים. לאחר השיט ישבנו בבית קפה על שפת האגם וטעמנו מעוגת היער השחור האופיינית לאזור וטיילנו לנו להנאתנו סביב האגם. בדרך הביתה עצרנו לאכול גלידה בעיירה טודנאו הפצפונת ואת הערב הקדשנו לשחייה לילית ב-SPA VITA CLASSICA בבאד קרויצינגן. חשוב לציין כי ללנים בעיירה מגיעה כניסה חד פעמית לספא המקסים והמושקע וכדאי לבוא בשעות הערב, ליהנות מטבילה בבריכה חמה חיצונית, בריכת גלים, אורות מקשטים מסביב ואוירה מרגיעה.

10.8.11- עלייה ברכבל לפסגת הר הבלכן BELCHEN העלייה כשלעצמה היא חוייה לילדים. על פסת ההר שבילי מטיילים ועדרי פרות. מלמעלה נוף יפה המשקיף על כל האזור. ירדנו מההר והחלטנו לערוך פיקניק צהריים ביער על אם הדרך. ליד אחד הסופרים עמד דוכן של עוף בגריל וצ'יפס. קיבלנו גם צלחות חד פעמיות וסכום ומצאנו שולחן פיקניק ביער. המשכנו לביקור נוסף בפרייבורג לקניות אחרונות.

על ההר ומבט למטה

11.8.11- נסיעה לעיר קולמר בצרפת - חבל אלזס. קולמר היא עיר קסומה. העיר העתיקה בנויה על תעלות מים. ישבנו לאכול צהריים במסעדה ושוטטנו בעיר העתיקה. בחלק המודרני של העיר ישנה גם רכבת תיירותית שניתן לעשות בה סיבוב בעיר (אנחנו ויתרנו).

12.8.11- מפלי הריין בשוייץ. נהר הריין הרחב עובר במדינות רבות באירופה, המפלים נמצאים באזור הריין העילי ליד העיירה שפהאוזן.  במקום יש סיורים מודרכים עם סירות, כל מסלול לאזור אחר של המפלים. נוף משגע ומקום מרשים מאוד.

13.8.11 - מסלול המגלשות בטודנאו. גרמניה משופעת במגלשות אלפיניות. בכל מקום הררי אשר משמש כאתר סקי בחורף, מותקנות מעין מכוניות דמה אשר מורכבות על מסלול היורד מההר למטה. לתחילת המסלול עולים ברכבל הסקי וכך מנצלים את האתר לתיירות גם בקיץ וגם בחורף ביעוד שונה. הילדים לא הסתפקו כמובן בפעם אחת אלא חזרו על האטרקציה כמה פעמים. המזל שהמחירים יחסית לארץ סבירים ביותר.

העיירה STAUFEN. בהמלצת בעלת הדירה נסענו לעיירה יפה זו. בכלל, הכול יפה כאן כמו מתוך גלויה, נחמד לשוטט בסמטאות ולספוג את האווירה. אכלנו צהריים באחת המסעדות במדרחוב וחזרנו לשחייה לילית ב-SPA VITA CLASSICA בבאד קרויצינגן. הפעם שילמנו. המחירים בשעות הערב בסוף היום זולים יותר, בכל מרכז ספא/תרמלי בגרמניה .

מבט על המגלשות בטודנאו המציצות בין הבניינים

14.8.11- ביקור בבזל-שווייץ, בזל איכזבה. ביקרנו בגשר על נהר הריין ליד מלון המלכים והשקפנו על המרפסת של הרצל וטילנו לאורך הנהר. מצאנו שהעיר לא יפה במיוחד, לא נקייה במיוחד ודי משעממת. המשכנו לשדה התעופה בציריך לטיסה הביתה.

לסיכום: טיול מוצלח, מהנה, יעד מקסים ושווה ביקור ואפילו יותר מפעם אחת.