גרמניה - טיול בדרך הרומנטית

הדרך הרומנטית נסללה בשנות ה-50 על ידי ארה"ב כחלק מתוכנית השיקום של גרמניה לאחר מלחמת העולם השנייה והיא עוברת דרך ערים, עיירות וכפרים מתקופת ימי הביניים. מסלול ציורי ורומנטי לאורך ערים היושבות ברובן על נהר הטאובר אשר נותן תחושת חזרה אל עולם קסום של אבירים וטירות. המסלול מושלם לטיול זוגי, לטעמנו, פחות לילדים.

טיסה: טיסת אל על בסוף ספטמבר לשבועיים ימים הוזמנה כ-8 חודשים מראש בעלות של כ-300 דולר בשנת 2013.

מסלול: הטיול החל בפרנקפורט שם נחתנו. מאחר שהטיסה נחתה בשעות הערב תכננו לישון את הלילה הראשון בעיר, לטייל בה ולהזמין את הרכב השכור לבוקר שלמחרת כדי שנתחיל את הטיול על הבוקר עירניים אחרי שנת לילה טובה.

הזמנו לילה במלון Excelicior הממוקם ממש מול תחנת הרכבת של פרנקפורט. הבחירה היתה מוצלחת, גם נוח וקל להגיע משדה התעופה ברכבת וגם לקחת את הרכב השכור בבוקר שלמחרת, ממש מעבר לכביש בתחנה עצמה. החדר שעלותו הייתה קצת פחות מ-70 אירו ללילה היה פשוט, אולם המחיר כלל מיניבר חופשי (שתיה קלה שגם לקחנו איתנו לדרך למחרת) וגם ארוחת בוקר שופעת ומגוונת.

פרנקפורט עצמה יושבת על גדות נהר המיין ואין בה לטעמנו משהו מיוחד.

מסלול הטיול החל מכיוון פרנקפורט בעיר וירצבורג WURZBURG , אחת הערים המרכזיות בדרך הרומנטית שהיתה עיר בישופית ובולט בה ארמון הרזידנץ, מצודת מריאנברג וכיכר העיר המרכזית.

משם המשכנו דרך העיירות נורדלינגן NORDLINGEN ודינקסביל DINKELSBUHL , עיירות ציוריות ויפות שנעים לשוטט בהן, לעלות בנורדלינגן בכיכר השוק המרכזית לתצפית ממגדל כנסיית גאורג הקדוש משם ניתן לראות את 11 מגדלי העיר והסביבה. גם דינקלסביל עיירה יפה שיש בה אווירה שלווה ונעימה.

משם הגענו לרותנברג, ללא ספק מבחינתנו גולת הכותרת של ערי הדרך הרומנטית. העיר הממוקמת על ראש גבעה היא עיר ימי ביניים מוקפת חומה עם שערי כניסה ממספר כיוונים. כיף לטייל בה ולשוטט בסמטאות. במיוחד מומלץ סיור עם "שומר הלילה" שמועבר על-ידי שחקן המחופש לשומר הלילה של עיר בתקופת ימי הביניים אשר מספר בצורה מרתקת והומוריסטית איך התנהלו החיים בעיר באותה תקופה. הסיור יוצא בכל ערב מכיכר השוק (לכל עיר בגרמניה יש כיכר שוק markt platz ) ואינו עולה מאום. בסיומו עובר "שומר הלילה" בין התיירים וכל אחד תורם לפי רצונו לסיור. מומלץ ביותר. חווייה מקסימה!!

העוגייה המאפיינת את העיר ואת האזור כולו נקראית שניבול SCHNEEBALL כדור שלג בעברית, עוגייה בצורת כדור המגיעה בכמה וריאציות (עם ציפויים שונים) ניתן למצוא אותה במאפיות רבות בעיר ובעיירות הסמוכות. היא קשה מאוד, טעמנו אך לא התלהבנו.

ברוטנברג שהינו בפנסיון מקסים, בפרוור של רוטנברג, לא בעיר העתיקה אלא כשני קילומטרים ממנה באזור כפרי. שמו של הפנסיון הוא:  Fuchmuhle

הפנסיון ממוקם במבנה צמוד למבנה עתיק של תחנת קמח על גדות הנהר ממש. המשפחה המנהלת אותו גרה במבנה הישן ובחדש הצמוד החדרים. מחדר האוכל במרכז אפשר לראות את גלגל הכוח המשתמש במי הנהר על מנת לייצר חשמל המספק את תצרוכת שני המבנים וכן את הנוף הפסטורלי של הנחל, מים והמון ירוק.

לאתר הפנסיון

החדרים נקיים, מודרניים ומעוצבים באוויירה כפרית. בקומת הקרקע חוץ מחדר אוכל לארוחת הבוקר יש גם חדר הסבה ובו ספרייה ופינת הכנה עצמית של תה וקפה לרשות האורחים חינם 24 שעות ביממה. בנוסף יש מקרר ובו סוגי משקה שונים במחיר סביר.

שהינו ברותנברג כמה ימים, כאמור שוטטנו בעיירות מסביב וחזרנו ללון ברוטנברג. באחד הימים ליד הפנסיון תפס את עיננו כדור פורח. התקרבנו וגילינו מפעיל של כדור פורח באמצע שדה ירוק ופשוט ישבנו להנאתנו כשעתיים לצפות באטרקציה.

באחד הימים נסענו לארמון בעיירה וויקרסהיים, הגענו בשעת בוקר לכיכר השוק ניצלנו את הזמן עד לפתיחת הארמון לאתנחתת קפה בבית קפה מקומי ומשם המשכנו רגלית לארמון הבארוקי  ולגניו הנהדרים סביב.

העיר הבאה שאליה הגענו היא אוגסבורג Augsburg  הנקראת על שם הקיסר אוגוסטוס והיא אחת מהעתיקות בגרמניה. טיילנו בעיר, התחלנו בכיכר העירייה וטיפסנו על מגדל פראלך הצמוד לו. 260 מדרגות לולייניות ונמוכות עד לראש המגדל. התפלאנו למצוא בראש גרם המדרגות למעלה קופאית שגובה תשלום עבור התצפית, אישה שבטוח עברה את גיל 70. נדהמנו איך היא עושה את זה בכל יום. ככלל האנשים המבוגרים בגרמניה נראים בכושר טוב. הם רגילים לעלות במדרגות, ללכת ברגל ברחובות שיש בהם עליות ומורדות ולרכוב הרבה על אופניים. זה לא מסתדר לנו כל-כך עם המחזות של אנשים בגיל הזהב היושבים בבתי קפה באופן תדיר ומזמינים עוגות שמנות וגביעי ענק של גלידה, כנראה שהכושר בכל זאת עושה את שלו.

המשכנו לחלק האחרון של הטיול, אזור בוואריה גרמניה, העיר פוסן Fussen וטירת הונשואנגו שהייתה ההשראה לטירה המפורסמת המצויירת של וולט דיסני.

הדרך משופעת אגמים וירוק. מלון עם נוף לאגם עולה באירופה יותר אבל החלטנו לילה אחד לתקצב למלון על שפת אגם כי אם כבר רומנטיקה אז עד הסוף.  זהו לילה שנותר ללא פתרון לינה כי בדרך באחת העיירות ויתרנו על לילה ולכן חיפשנו בערב באינטרנט מלון על שפת האגם בדרך לפוסן, שקיבל ציון טוב באתר בוקינג. קום. מאחר שבאתר כבר לא היו חדרים זוגיים פנויים התקשרנו למלון ישירות והזמנו חדר עם נוף לאגם ב-120 אירו ללילה כולל ארוחת בוקר. התמונות הבאות ממחישות את החדר ומה ניתן לקבל בסכום כזה בגרמניה לעומת הארץ. זכרו שבדרך כלל תקציבנו הוא מחצית ועדיין הצימרים בסכומים האלו נהדרים.

את שלושת הימים הבאים נבלה ליד העיירה פוסן, עיירה פסטורלית על גבול גרמניה אוסטריה, אחד המקומות האלגנטיים והפסטורליים בגרמניה לטעמנו.

הנה מבחר תמונות מאפשרויות הבילוי: אגמים, שיט על האגם, מגלשות אלפיניות ורכבל.

ליד הצימר בכפר קטן ליד פוסן:

חזרנו בטיסה ממינכן.

הטיול מומלץ מאוד, יש הרבה חומר על מסלול זה ברשת. כל אחד יכול לבחור את מקבץ הערים בהם יבקר. בגדול הכל יפה!