איטליה - איך טסנו בזול בעונת הקרנבלים

קרנבלים באיטליה

המסלול שלנו:

יום רביעי - טיסה ברינאייר ונחיתה אחר הצהריים בברגמו, לינה בברגמו

יום חמישי - בבוקר טיול בעיר העתיקה של ברגמו ואחר כך טיול באגם iseo ונסיעה לורונה, לינה בוורונה

יום שישי - טיול בעיר העתיקה של ורונה והקרנבל, בערב קניות, לינה בוורונה

יום שבת - נסיעה למסטרה ויציאה בתחבורה ציבורית לפסטיבל המסכות, לינה במסטרה

יום ראשון - נסיעה לכיוון ברגמו, בדרך העיירה בורגטו ובערב קניות בקניון el-orio ליד שדה התעופה, לינה בקרבת שדה התעופה

יום שני - טיסה הביתה

טיסה: רינאייר לברגמו שהוזמנה כמעט 10 חודשים קודם לכן, במחיר 180 אירו לזוג (כולל הושבה ופריוריטי). כאמור נסענו 4 זוגות.

לינה: בהמשך ובטיפים אפרט על כל מקומות הלינה. המלונות הוזמנו דרך אתר בוקינג והוטלס והשתנו במהלך הזמן עד שקעבנו את המסלול הסופי, לכן כל ההזמנות שלנו היו עם אפשרות ביטול.

רכב: השכרנו מהארץ רכב מתאים ל-8 אנשים. החלטה שהתלבטנו בה ולא הצטערנו לרגע.

קופה משותפת: טיפ חשוב לנסיעה בקבוצה. היינו ארבעה זוגות ועשינו קופה משותפת. סכום הכסף שהיה בקופה שימש אותנו להוצאות כמו דלק, חניונים, כבישי אגרה וכדומה.

יום רביעי

טיסת צהריים יצאה ב-45 דקות איחור. היה צפוף ובעיקר חם, אם הפעילו מזגן הוא היה חלש מאוד. נחתנו אחר הצהריים והלכנו לקחת את הרכב, התארגנו ויצאנו לדרך לעיר ברגמו, נסיעה קצרה של 20 דקות. הזמנו לינה בברגמו התחתונה citta bassa במרחק הליכה מהפוניקולר שעולה לעיר העתיקה citta alta.

המקום נקרא alta via והיה קשה מאוד למצוא אותו, המקום היה חשוך וריק ורק אחרי כמה טלפונים והסברים הצלחנו למצוא את המפתח לחנייה ולכניסה לבית. מה שנקרא - כניסה בשירות עצמי. התמקמנו בחדרים ויצאנו לאכול ב le iris. רצינו לראות קצת את ברגמו החדשה אבל בתשע בערב הכול היה סגור וחוץ מאשר במסעדות, לא היו אנשים ברחוב.

ברגמו - העיר התחתונה

citta bassa

מסעדת le Iris

יום חמישי

ארוחת הבוקר התבססה בעיקר על מתוקים אבל היו מעט גבינות ונקניקים. אחרי הצ'ק אאוט השארנו את האוטו בחנייה והלכנו לפוניקולר שיעלה אותנו לעיר העתיקה. המחיר 2.6 לנסיעה הלוך חזור כולל פוניקולר למצודה בהמשך. מהפוניקולר הלכנו ברחוב צר ומלא חנויות יפות ומקומות לאכול. הגענו ל- piazza vachia כיכר המוקפת בניינים יפים (בניין הממשל לשעבר והאקדמיה) מאחורי הכיכר יש כנסיות שכדאי לראות (אחת מהן יפה מאוד).

הפוניקולר

פיאצה vachia

Il Fornaio

הלכנו ברחוב היפה עד סופו ומשם יצאנו ימינה לתצפית מרהיבה. עברנו מתחת לגשר והגענו לפוניקולר נוסף שהעלה אותנו לאזור המצודה. כשמגיעים למעלה ממשיכים ללכת בעלייה די תלולה. המבצר עצמו נחמד. כשחזרנו עצרנו ב- Il fornaio שמחלון הראווה המלא פיצות מיוחדות התלהבנו כבר קודם. אכלנו מאפים וטעמנו את העוגה המסורתית של ברגמו, עוגה צהובה (פולנטה) מלאה בדברים טובים. בהמשך עצרנו בדוכן פולנטה (תבשילי פולנטה עם כל מיני תוספות)  כדי שמי שלא אוכל גלוטן יוכל ליהנות מהאוכל של ברגמו.

ירדנו למטה, לקחנו את האוטו, העמסנו את המזוודות ונסענו ליעד הבא - אגם iseo, האגם נמצא בדרכנו לוורונה והוא מפורסם פחות משכניו - אגם גארדה וקומו. נסענו לעיירה sulzani חנינו ירדנו למרינה, קנינו כרטיסים למעבורת (5 אירו לאדם) שתיקח אותנו לאי שבאמצע האגם monte isola, רצינו לאכול צהריים עם הנוף לאגם והתאכזבנו לשמוע שכל המסעדות בהפסקת צהריים. איך שכחנו את עניין הפסקות הצהריים? בסוף מצאנו פאב פתוח ושם אכלנו סנדוויצ'ים.

שטנו בחזרה ונסענו לוורונה למקום הלינה שלנו hotel scalzi. היה חשוב לנו שתהיה חנייה ושהוא לא יהיה מרוחק מהעיר העתיקה. פה כבר יש פקידי קבלה שגם עזרו לנו להגיע לחניון, המלצה על המלון תקראו כאן. התארגנו בחדרים ויצאנו לארוחת ערב וגלידה מצוינת.

יום שישי

בבוקר הלכנו לכיכר ברא ולארנה וראינו אנשים מחופשים מטיילים בכיכר ובמדרחוב. אחרי כמה תמונות של הארנה מבחוץ התחלנו לטייל במדרחוב via jiuseppe mazzini נהנים ממדרחוב ריק יחסית, מזג אוויר נעים וחנויות נהדרות. עברנו דרך בית הכנסת וב- piazza delle erbe כמה חבר'ה עלו למגדל הפעמונים, בעוד העצלנים טיילו בין הדוכנים למטה. משם המשכנו ברחוב via cappello לראות את הבית של ג'וליה. וחזרנו דרך המדרחוב ובדרך נכנסו לשופינג בחנויות (המחירים זולים אולי בגלל הקרנבל).

תחפושות בוורונה                                            האמיצים שעלו למגדל                                       המרפסת של יוליה

אכלנו צהריים באחת הסמטאות מכיכר ברא ואז הלכנו לראות את הקרנבל. היום מתקיים קרנבל הניוקי ולשם כך הגענו לכאן. וזה משהו שקשה לתאר. ראשית מדובר בעדלאידע ענקית, הם צעדו כמעט ארבע שעות וזה לא נגמר. מייצגי ענק, וכמובן הרבה צועדים, רובם מבוגרים ולא ילדים, מחופשים בתחפושות יפות ומעל הכול היה קונפטי, מלא מלא קונפטי שהצועדים משליכים לקהל והקהל לצועדים ואחד על השני. שמח וצבעוני. חוץ מזה יש גם קמח שהם זורקים זה על זה, בעיקר הצעירים ולפעמים גם ביצים. בקרנבל אין גדרות ואין מחסומים ואם יש שוטרים וסדרנים הם לא מורגשים. איפה זה ואיפה העדלאידע בחולון...

היה מקסים, גם מי שהיה סקפטי ולא ממש התלהב להגיע, נהנה מאוד.

אחרי שעתיים הלכנו לשתות קפה ולתת מנוחה לרגליים ומשם הלכנו לגשר castelvaccio, הלכנו על הגשר שהיה ריק יחסית וללא דוכנים (אפי ואני היינו כאן במאי ולא היה אפשר לזוז). ומשם חזרנו למלון כשאנחנו רואים את הקרנבל נמשך עוד ועוד.

בהחלטה ספונטנית נסענו לקניון ששמו כנראה  Centro Commerciale Verona Uno. קניון ענק ולידו יש דקטלון. היינו שם עד שעת הסגירה בתשע בערב ואכלנו ספונטנית ארוחת ערב בפאסט פוד. טיפ על הקניון תוכלו לקרוא כאן.

חזרנו לחניון בוורונה וכשהלכנו למלון אפי שאל פאב או גלידה? קודם לכן דיברנו על הרצון לרקוד ושאין מקום לאנשים בגילנו. בפאב שעברנו דרכו לא היה מקום וכמעט נכנסנו לגלידריה אבל פתאום ראינו ממול אנשים רוקדים, בבית קפה פאב ממש ליד מלון. נכנסנו אפילו שלא היה מקום לשבת. פשוט עמדנו, שתינו ורקדנו. חלק מהאנשים היו מחופשים ותפסו ראש טוב באווירת הקרנבל. נהנינו כל כך, זה היה סיום מוצלח ליום מוצלח.

ראש טוב בוורונה

יום שבת

יצאנו מוורונה מוקדם ונסענו למסטרה - מקום הלינה הבא שלנו, עיירה ליד ונציה. הגענו בעשר וחצי ל- chiara lodge , התקבלנו יפה עם קפה ועוגיות. החדרים לא מוכנים אבל הבחור בקבלה הבטיח להעלות לנו את המזוודות לחדרים.המלצה על המלון תקראו כאן. יצאנו לכיוון ונציה. בהמלצתו לקחנו אוטובוס שנמצא 3 דקות הליכה מהלודג'. עדיף לקנות כרטיסים בחוץ כי באוטובוס זה יקר יותר. המחיר 1.5 אירו לכיוון. הצטיידנו בכריכים שקנינו בחנות הסמוכה כי אומרים שבוונציה יקר ויצאנו לקרנבל המסכות כשמזג אוויר נפלא מקדם את פנינו. כבר באוטובוס מרגישים את אווירת התחפושות, וכשירדנו חלקנו הלך לקנות מסכות בדוכנים (המחירים לא יקרים, למסכות תוצרת סין בין 5 ל-10 אירו). התחלנו ללכת לכיוון כיכר סן מרקו. אווירה נהדרת ואין המונים בסמטאות, אבל רואים תחפושות וחנויות יפות ובאופן מפתיע חלקן לא יקרות, וגם אוכל - אפשר לקנות משולש פיצה או כריך ב 3-4 אירו. מנת פסטה ב-5 אירו. הבעיה הייתה ההליכה המרובה, השלטים הלא ברורים והמחשבה שתכף מגיעים אבל בעצם לא...

בסוף הגענו לכיכר די עייפים. הייתה על הבמה תחרות תחפושות לא מעניינת, יותר מעניין היה לראות את המתחפשים שמסתובבים בכיכר. יכולתי להישאר עוד זמן רב. אבל רובנו היינו עייפים ואחרי כשעה בכיכר החלטנו לחזור. הפעם לקחנו מונית ים שעלתה לנו 80 אירו, אבל מכיוון שזה התחלק בין ארבעה זוגות זה היה שווה כל גרוש, או אירו. מונית ספיישל לתחנת האוטובוס. האוטובוס כבר היה בתחנה ויצא למסטרה כעבור כמה דקות.

לא שהינו הרבה זמן במלון, התרעננות קצרה ויצאנו למרכז העיירה. בכיכר המרכזית היו קצת מופעי רחוב אבל היינו עייפים ורעבים וזה היה מותאם בעיקר לילדים אז חזרנו לאזור המלון ואכלנו במסעדה ההודית הזולה והטעימה שאפי ואני כבר אכלנו בה בעבר.

אחר כך הלכנו לשתות משהו בבית קפה / קפיטריה שזה היה המקום היחיד הפתוח באזור. וכשחזרנו פגשנו את בעלת הלודג', קיארה, שסיפרה לנו על הביקור בישראל שערכה עם בני משפחתה ובעקבותיו למדה כמה דברים על היהדות ורוצה להכניס ללודג' גם ארוחות כשרות.

יום ראשון

אחרי ארוחת בוקר נחמדה יצאנו לכיוון מנטובה אבל במבט מהאוטו היא נראתה לנו משעממת לכן לא ירדנו. המשכנו ל- borghetto עיירה היושבת על נהר. הסתבכנו קצת בדרך כי הניווט הוביל אותנו בשבילים צרים ובין חוות כנראה למקום אחר. הגענו וטיילנו קצת, שתינו שוקו והמשכנו בדרכנו לארוחת צהריים. במסעדת la baita שחלק מהחבר'ה כבר אכלו בה פעם. המקום מקסים, הנוף מרהיב והאוכל מעולה. המלצה תקראו כאן

המשכנו ללילה האחרון שלנו במלון המרוחק כרבע שעה משדה התעופה executive bergamo. המלון נמצא ב san paulo dargon וזה המלון הכי טוב שהיינו בו בכל הטיול (ממש מלון, 4 כוכבים, לא צימר), וגם הכי זול, פחות מ-60 אירו ללילה עם ארוחת בוקר טובה. המלצה תקראו כאן.

התמקמנו בחדרים ונסענו לקניון orio center  הענק. וערכנו קניות טובות וזולות. בחזרה ניסינו לתדלק, בתחנות המוזרות שלהם שמכניסים כסף למכונה שלא מחזירה עודף. הפעם הכסף נכנס אבל המכונה לא עבדה. וכמובן שאין עם מי לדבר.

חזרנו למלון וישבנו לשתות בלובי עד שעה מאוחרת. לסיים את הטיול המוצלח כל כך שהיה לנו.

יום שני

בשדה התעופה של ברגמו היו די הרבה תורים בצ'ק אין וגם בבדיקה הבטחונית. אחר כך הסתובבנו בדיוטי פרי, מה שאנחנו לא עושים בדרך כלל אבל גם פה היה די זול, לפחות התיקים. והגענו לעלייה למטוס בדיוק כשהתחילו להעלות את הפריוריטי.